hoe wij bakstenen in full color bedrukten
Bij Allesistebedrukken.nl houden we van bijzondere uitdagingen. En soms krijgen we een aanvraag die zó out-of-the-box is, dat we onszelf afvragen: “Durven we dit?”
Enkele jaren geleden belde een reclamebureau ons met een verrassende vraag. Zij begeleidden een bouwgroothandel die een opvallend marketingplan had. Het idee: relaties en nieuwe klanten een échte baksteen cadeau doen als bouwsteen voor hun relaties – dus niet zomaar een steen, maar eentje bedrukt met hun boodschap, in full color.
Of wij dat konden realiseren?
Bakstenen door de printer… kan dat wel?
Een baksteen is geen T-shirt, geen mok en ook geen pen. Het is zwaar, ruw, en bij het minste afbrokkelen kan het flinke schade aanrichten aan onze machines. Om eerlijk te zijn: onze apparatuur was hier eigenlijk helemaal niet voor gemaakt.
Toch besloten we het avontuur aan te gaan. We wilden laten zien dat we verder gaan dan de standaardoplossingen. Dat we durven experimenteren en risico’s nemen om iets unieks neer te zetten.
Digitaal bedrukken in full color
Na veel testen vonden we een manier om de bakstenen digitaal te bedrukken, mét een strakke, kleurrijke en duurzame opdruk. Het was een spannend proces – iedere steen was anders van structuur, en de kans op schade bleef aanwezig. Maar het lukte. Het resultaat: robuuste bouwstenen, bedrukt in haarscherpe full color, met de boodschap van de klant er duidelijk op.
Verpakking en verzending geregeld
Maar we stopten niet bij het bedrukken alleen. De stenen moesten natuurlijk ook netjes bij alle relaties terechtkomen. Daarom hebben wij ook de verpakking en verzending volledig geregeld. Iedere baksteen werd zorgvuldig ingepakt, zodat hij veilig en representatief bij de ontvanger aankwam.
Zo werd een zwaar en ruw product omgetoverd tot een opvallend en origineel relatiegeschenk – iets wat niemand snel vergeet.
Out of the box denken = onze kracht
Dit project liet perfect zien waar wij voor staan: out of the box denken, risico’s durven nemen en creatieve oplossingen vinden voor producten die eigenlijk “onmogelijk” lijken om te bedrukken. Waar anderen zouden afhaken, zoeken wij naar een manier om het toch mogelijk te maken.
En ja, het was spannend. Maar het resultaat maakte alles waard: een uniek marketingconcept dat letterlijk en figuurlijk “stevig in de markt” stond.





